Príbeh o obuvníkovi (fikcia)
Opýtal som sa nášho šéfa pre bezpečnosť, aký budeme mať výpadok práce keď nás raz "hacknú"?
Odpoveďou ma nepotešil. Vlastne, k približne presnej odpovedi som sa ani nedopracoval.
Vraj, najskôr musíme útok nahlásiť príslušným úradom.
Potom musíme zistiť, čo je to za "svinstvo" čo nás zašifrovalo.
Potom nájsť "liek", ak taký už existuje.
Ďalej sa pokúsiť očistiť niektorú zo záloh.
Zálohy je treba obnoviť do čistého prostredia, čiže buď kúpime nové, alebo preformátujeme infikované prostredie, znovu nainštalujeme OS a aplikácie a nalejeme očistené dáta.
Potom s malou dušičkou testujeme ...
A keď budeme mať šťastie a situácia sa nezopakuje, môžeme opäť začať pracovať.
Znovu otázka - a koľko to bude trvať, ako dlho nebudeme môcť fungovať? Odpoveď: "Ťažko povedať, týždeň, dva, ... niektorým to trvalo mesiace." |
Pýtal som sa nášho majiteľa či vie o tom, že môžeme mať aj niekoľko týždňový, ba niekoľko mesačný výpadok práce.
Neveril. Opýtal sa nášho šéfa pre bezpečnosť. Ten moje slova potvrdil.
Majiteľ zareagoval: "Fffff ..."
Ponaučenie č. 1
Niektoré veci nemôžme mať 100% pod kontrolou.
Dôležité je urobiť všetko pre to, aby cesta útočníka k firemným údajom bola sťažená (podľa možnosti čo najťažšia).
Na to my v CDP poznáme riešenia a radi sa s vami o nej podelíme.
Ponaučenie č. 2
S niektorými nepríjemnými situáciami pri práci sa treba naučiť počítať.
Dôležité je, aby zodpovední ľudia vo firme o tom boli riadne informovaní.
A to už je na vás.
Mohlo by vás zaujímaťAktuality
Konkurenčná výhoda (alebo "Keď najväčšou hodnotou nie je najnižšia cena")
Bilancujeme, analyzujeme a učíme sa
Zavoláme vám
Pošlite nám svoj kontakt a my vám zavoláme späť. Kliknite na tlačidlo vľavo.