
Ako môžu mestá a obce na Slovensku využiť AI
Umelá inteligencia nie je zázračné riešenie všetkých problémov, no ak sa použije rozumne, môže výrazne pomôcť aj v bežnej komunálnej praxi.
Ale deje sa to bežne ...
Opýtal som sa nášho šéfa pre bezpečnosť, aký budeme mať výpadok práce keď nás raz "hacknú"?
Odpoveďou ma nepotešil. Vlastne, k približne presnej odpovedi som sa ani nedopracoval.
Vraj, najskôr musíme útok nahlásiť príslušným úradom.
Potom musíme zistiť, čo je to za "svinstvo" čo nás zašifrovalo.
Potom nájsť "liek", ak taký už existuje.
Ďalej sa pokúsiť očistiť niektorú zo záloh.
Zálohy je treba obnoviť do čistého prostredia, čiže buď kúpime nové, alebo preformátujeme infikované prostredie, znovu nainštalujeme OS a aplikácie a nalejeme očistené dáta.
Potom s malou dušičkou testujeme ...
A keď budeme mať šťastie a situácia sa nezopakuje, môžeme opäť začať pracovať.
Znovu otázka - a koľko to bude trvať, ako dlho nebudeme môcť fungovať? Odpoveď: "Ťažko povedať, týždeň, dva, ... niektorým to trvalo mesiace." |
Pýtal som sa nášho majiteľa či vie o tom, že môžeme mať aj niekoľko týždňový, ba niekoľko mesačný výpadok práce.
Neveril. Opýtal sa nášho šéfa pre bezpečnosť. Ten moje slova potvrdil.
Majiteľ zareagoval: "Fffff ..."
Niektoré veci nemôžme mať 100% pod kontrolou.
Dôležité je urobiť všetko pre to, aby cesta útočníka k firemným údajom bola sťažená (podľa možnosti čo najťažšia).
Na to my v CDP poznáme riešenia a radi sa s vami o nej podelíme.
S niektorými nepríjemnými situáciami pri práci sa treba naučiť počítať.
Dôležité je, aby zodpovední ľudia vo firme o tom boli riadne informovaní.
A to už je na vás.
Umelá inteligencia nie je zázračné riešenie všetkých problémov, no ak sa použije rozumne, môže výrazne pomôcť aj v bežnej komunálnej praxi.
Pýtali sme sa obchodníkov, prečo na odbyt najviac idú notebooky Dell Pro.
Povedali nám to rovno.
Opýtali sme sa umelej inteligencie na službu S3 Cloud Backup. Jej odpoveďou sme boli milo prekvapení.
Pošlite nám svoj kontakt a my vám zavoláme späť. Kliknite na tlačidlo vľavo.