Blog Copilot vs. ChatGPT – viete si vybrať?
Milan Rovčanin, Stratégie & Marketing 23. septembra 2024 Blog

Copilot vs. ChatGPT – viete si vybrať?


Generatívne nástroje AI, poháňané technológiou strojového učenia a sofistikovanými algoritmami, pomáhajú pri konkrétnych úlohách. Každý svojím spôsobom.

Copilot je špecifickejší nástroj, dá sa povedať osobný asistent, priamo integrovaný do Microsoft 365. Vďaka predikcii umožňuje produktívnejšiu prácu v rámci balíkových aplikácií. Viac interaguje s podnikovými dátami a umožňuje automatizáciu rutinných úloh, čím prispieva k efektivite tímovej práce.

Príklady použitia Copilota (predovšetkým v rámci Microsoft 365)

  • asistent produktivity
  • vyhľadávanie informácií
  • automatizácia opakujúcich sa úloh
  • uľahčovanie analýz údajov


Bezplatná verzia poskytuje prístup ku GPT-4 v čase mimo špičky s obmedzenými vylepšeniami pre generovanie obrázkov. Platené verzie za cca 20 € mesačne ponúkajú rozsiahlu integráciu s aplikáciami Microsoft 365 a vylepšené funkcie, ako je prispôsobená pomoc, automatizácia úloh a analýza údajov.

ChatGPT je všeobecnejší pomocník, komplexne použiteľný na rôzne scenáre a kreatívne úlohy, ako sú návrhy riešení problémov, pokročilá práca s dátami, vytváranie obsahu či navrhovanie dokumentov (ktoré je, samozrejme, potrebné dôkladne skontrolovať). Výhodou je prístup k rozsiahlym a aktualizovaným databázam informácií, čo zvyšuje relevanciu generovaných odpovedí na kladené otázky. Ďalšou prednosťou je prispôsobivosť zvolenému štýlu komunikácie širokého spektra užívateľov.

Príklady použitia ChatGPT

  • služby zákazníkom
  • marketing, predaj
  • vytváranie obsahu
  • pomoc s kódovaním
  • generovanie potenciálnych zákazníkov
  • preklady jazykov
  • vytváranie obrázkov


Základná verzia ChatGPT je bezplatná a limitovaná. Platená verzia pre jednotlivcov a tímy za zhruba 23 € mesačne poskytuje ochranu dát a ponúka prístup k dodatočným funkciám, ako napríklad generovanie obrázkov a skenovanie dokumentov.

Záver

Chatboty sú všeobecne zatiaľ málo používané, čo je veľká škoda. Podobná situácia bola v 90-ich rokoch aj s mobilnými telefónmi. Takže netreba mať obavy, že umelo inteligentný asistenti nenájdu svoje uplatnenie v našom každodennom živote.

Dnes je otázne, či je vôbec nutné si vyberať medzi chatbotmi a či radšej nepoužívať nástroj, ktorý sa pre konkrétne prostredie a prácu javí ako vhodnejší.

Bezpečnosť AI nástrojov je v súčasnosti diskutabilná a preto s firemnými údajmi radšej narábajme opatrne.

Kontaktný formulár

* Nepovinný údaj

Zavoláme vám

Pošlite nám svoj kontakt a my vám zavoláme späť. Kliknite na tlačidlo vľavo.

PartneriPartneri

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.