CDP odovzdá zákazníkom ročne zhruba 40 menších či väčších IT projektov s priemernou hodnotou 100 tisíc EUR.
Projektové riadenie u nás začína (trochu neobvykle) podpisom zmluvy. Podstatou práce projektového manažéra, od toho okamihu - vlastníka projektu, je uchopenie rámcovej dohody dvoch strán, s dôrazom na odsúhlasený objem projektových prác a požadovaný termín ich dokončenia. Pri tom každý projekt rozdeľujeme na tri základné fázy:
- Analýza a plánovanie
- Obstaranie a implementácia
- Logistika a finalizácia
V prvej fáze riadenia projektu obvykle nastavujeme indikatívny harmonogram prác, podľa dispozícii patričných systémových odborníkov a vhodného termínu na implementáciu v serverovni, u zákazníka alebo v dátovom centre. Preto je predovšetkým potrebné získať dôležité vstupné údaje od dizajnéra riešenia a poverenej osoby na stráne klienta. V tejto fáze často "doklepávame" detaily, ktoré v ponukovej fáze projektu považujeme za menej dôležité a predčasné. No, teraz je ten správny čas na nič nezabudnúť.
Kompletizácia pre potreby projektu objednaných zariadení a registrácia softvérových licencii niekedy dáva riadne zabrať. Prípadne naruší dohodnutý harmonogram prác. Sú to záležitosti sťažka ovplyvniteľné ľudskou vôľou a preto sme radi, že naši zákazníci, bez výnimky, prejavujú dostatok pochopenia pre takéto situácie.
Po obstaraní potrebných vecí, samotná inštalácia a implementácia väčšinou prebehnú "ako po masle". Väčšinou, nie vždy. Prekvapia nás (a natiahnu čas) pozabudnuté aktualizácie operačných systémov či softvéru na virtualizáciu, prípadne zálohovacieho softvéru. Častým zadrhnutím a brzdou v realizácii vedia byť nedokonalé nastavenia podnikových sietí. Okrem prolongácie projektových prác, takéto zadrhnutia vyžadujú urýchlené schvaľovanie spravidla neplánovaných finančných prostriedkov na ich elimináciu.
K najzásadnejším prínosom projektového manažéra patrí poctivý dozor nad priebehom projektových prác, slušná komunikácia, včasná distribúcia dôležitých informácii, dobra koordinácia procesov, indexácia získaných údajov a tvorba projektovej dokumentácie. Riadenie projektu iba naoko končí odovzdaním projektu a spoločnou sumarizáciou odvedených prác, ale to už sú, ako zvykneme povedať, "drobné dokončovačky".
O autorovi
 | Projektovému riadeniu sa venujem už 10 rokov. Prešiel som si od administrácie projektov, cez accounting, až po samotný manažment. Teória projektového manažmentu je popísaná rôznymi metodológiami a prístupmi k riadeniu projektov. Ja som absolvoval kurz projektového riadenia metodológiou PRINCE. Neustále robím na optimalizácii pracovných postupov a kvalite vykonávania práce. Podľa môjho názoru, najdôležitejšími benefitmi, ktoré moja práca prináša konečnému užívateľovi, je kvalitné nastavenie procesov a ich flexibilita počas realizácie projektu. Martin Petrík |
Zaujal vás tento článok?! Napíšte nám čo si o ňom myslíte >>>
Ak chcete dostávať mesačný súhrn informácií s fókusom na firemné IT, prihláste sa k odberu CDP newslettra.