Zdá sa vám zostavovanie rozpočtu na IT náročné? Ak áno, nie ste sami. V článku poukazujeme na najčastejšie chyby a zároveň ponúkame tipy ako zjednodušiť proces plánovania IT rozpočtu.
Chyba #3 Ja urobím!
Všetko zvládnem sám, ušetríme!
Vážne?!
O poddimenzovaní IT oddelení v slovenských firmách netreba veľa rozprávať. Prekvapuje, že nemálo IT manažérov snahou všetko zvládnuť sám, takémuto stavu v podstate prispieva. Je za tým pomerne skreslená predstava o šetrení firemných peňazí s hrubým prehliadaním trvania a kvality odvedenej práce.
Tam, kde si to môžu dovoliť (a nie darmo), fungujú špecialista na bezpečnosť, správca serverov, odborník pre podnikový IS, podpora pre užívateľov klientskych systémov a td. ... Alternatívnym riešením býva outsourcing IT služieb.
Rozšírenie služieb poskytovaných externými zdrojmi môže pomôcť preklenúť vedomostné, či skúsenostné medzery a poskytnúť úľavu interným zdrojom.
náš tip
Čas, ktorý plánujete venovať na zvládnutie niektorej zo zložitých úloh, pri ktorej sa zrovna necítite doma a navyše, najbližších par rokov nebudete mať potrebu ju vykonať, porovnajte s cenou za poskytnutie odbornej služby a rozhodnite sa správne.
Pri plánovaní svojho IT rozpočtu nezabudnite myslieť aj na možnosť využiť POMOC PRIATEĽA NA TELEFÓNE.