O projekte
V tejto prípadovej štúdii nehovoríme o jednom konkrétnom projekte. Podobne realizovaných projektov sú desiatky. Vo väčšine prípadov ide o cyklickú modernizáciu serverovej infraštruktúry, v nevyhnutnom finančnom objeme, s povinným dodržaním prísne stanovených predpisov o verejnom obstarávaní.
Na úrade nie je podstatné prevádzkovať najmodernejšie technológie. Hlavne, že spoľahlivo fungujú. Služby občanom majú predpísanú dostupnosť. Ale ak dôjde ku neplánovanému výpadku, dôležité je, aby nebol príliš dlhy a aby nedošlo ku strate dát.
Riešenie
Klasické riešenie s jedným produkčným a jedným záložným serverom je úplný základ, ktorý často zostáva aj ako finálne prevedenie konsolidácie serverov na úradoch Samosprávy. Prevádzkovaný informačný systém a aplikácie bežia na virtuálnych serveroch (VM), ktoré malo kedy presiahnu číslo 10. Množstvo generovaných dát často nie je veľmi náročné na kapacitu úložného priestoru. Tým pádom ani repliky a zálohy netrvajú dlho a bez problémov zbehnú mimo pracovnú dobu.
Vážnejšia porucha produkčného servera, respektíve jeho neplánovaný výpadok dlhší ako 24 hodín je dôvodom spustenia kritických aplikácii na záložnom servery, s plánovanou stratou dát na úrovni poslednej zálohy (z predchádzajúceho dňa).
Podľa charakteru generovaných dát a ich objemu, toto základné riešenie býva doplnené o funkciu deduplikácie a komprimácie dát.
Vo väčších mestách je logický vyššia potreba dostupnosti služieb občanom, respektíve je žiadúca minimalizácia straty dát pri neplánovaných výpadkoch serverov. V takýchto prípadoch sa bavíme a riešeniach s dvoma hosťami a menším SAN úložiskom dát na produkčnej lokalite. Záložný server má rovnakú podobu ako v základnom riešení.
V rámci podpory úrady Samosprávy často využívajú našu službu Monitoringu serverov, prípadne službu Update / Upgrade infraštruktúrneho firmware, OS a softvéru.