
Rýchlosť, spoľahlivosť, škálovanie: To je Dell PowerStore
🚀 Výkon bez kompromisov: Klienti CDP si pochvaľujú dátové uložísko Dell PowerStore
Tu platí pravidlo, že "čas sú peniaze."
Plán obnovy po havárii (Disaster Recovery Plan) je dnes kľúčovým prvkom ochrany podnikov pred kybernetickou kriminalitou. Samotné front-end riešenia na ochranu pred škodlivými útokmi, napriek investovanému úsiliu, často nestačia a počet úspešných útokov graduje.
To je dôvod prečo dnes podniky venujú viac pozornosti back-end riešeniam na zachovanie kontinuity podnikania a ochranu podnikateľských investícií. V skutočnosti žiaľ, tvorba, údržba a testovanie plánu obnovy (DRP) pre väčšinu spoločností na Slovensku nie je prioritou. A to je problém!
Preťaženie IT personálu v podnikoch spravidla vedie k nedostatku času potrebného na údržbu a testovanie ochranných riešení, aj keď povedzme len raz ročne. Testovanie procesu obnovy nie je len o potvrdzovaní správnosti naplánovaných postupov. Testovaním sa zároveň overuje spolupráca interného tímu podľa definovaných kompetencií a nezriedka aj koordinácia s externými poskytovateľmi služieb.
Paradoxom je, že aj keď sa o tom veľmi nezhovárajú, predstavy vedenia spoločnosti a "resuscitačného" tímu o čase potrebnom na oživenie prevádzky po havárii sa často líšia. Pravidelné testovanie obnovy môže tieto rozdiely v očakávaniach zmierniť a bežné napätie pri neplánovaných udalostiach minimalizovať. Okrem toho, testovanie odhaľuje a ponúka priestor na odstránenie úzkych miest v plánovaných postupoch, čo často výrazne skracuje čas potrebný na obnovu.
Včasné plánovanie pomáha podnikom určiť priority a zvoliť najlepšiu stratégiu zotavenia sa po havárii. Vieme o prípadoch, keď vyplácanie miezd, dochádzkový systém alebo dokonca výdaj obedov dostali z pohľadu kritickosti prednosť pred kľúčovými podnikovými aplikáciami. Testovanie plánu obnovy je tiež skvelou príležitosťou na zistenie skutočnej hodnoty DR riešení, keď doslova platí pravidlo, že "čas sú peniaze."
Do zoznamu opatrení na zvýšenie kybernetickej odolnosti podnikov, ktoré EK odporúča prostredníctvom smernice NIS2, jednoznačne patrí aj tvorba DR plánu, jeho pravidelné testovanie a aktualizácia.
Sme pripravení pomôcť vám s vypracovaním plánu obnovy po havárii a participovať na aktualizáciách a testovaní.
🚀 Výkon bez kompromisov: Klienti CDP si pochvaľujú dátové uložísko Dell PowerStore
Veľké IT firmy (Microsoft, Telecom), začali markantne prepúšťať technikov, čo vyvolalo rozruch a debaty o ich nahraditeľnosti umelou inteligenciou.
Aká je situácia v malých podnikoch na Slovensku a či aj tam budú redukovať svojich informatikov, sme sa opýtali kolegu Copilota.
Nemilým udalostiam dokážete predchádzať, ale rovnako musíte byť pripravení odolávať ich následkom.
Vieme vám s tým pomôcť.
Pošlite nám svoj kontakt a my vám zavoláme späť. Kliknite na tlačidlo vľavo.